Monday 14 May 2012

Cerita Dongeng MENGANDUNG

Hari nih terasa nak cerita pasal mengandung-mengandung. Last week, kesayangan-kesayangan yang sangat sengal nih boleh buat cerita lawak kat aku. Sebelum ni aku tahu yang kesayangan nak pergi buat check-up breast dia. Dia neves sebab ada benjolan pada breast dan Doktor Muda Indon suruh lah dia pergi hospital.

Tetiba satu hari masa kami keluar bersama.. Terjadi satu benda yang mengejutkan semua.

"I pegang lelaki pun tak pernah taw.."

Kahkahkah..! Kelakar statement you taw tak?! Itu ler.. Orang suruh pergi klinik yang elok sikit. Ini tidak, entah klinik ceruk mana you pergi lepas tu nangis-nangis bila doktor sahkan you mengandung.

Mengekek aku gelak bila aku dapat tahu benda nih. Iye lah.. Menggedik-gedik, mengendeng-ngendeng kat laki pun tak ini kan pulak nak buat benda-benda yang boleh memboyotkan perut si anak dara. Sampai ke anak cucu aku akan ingat.

Tapi kalau jadi kat aku pun haru jadinya. Takde buat apa-apa yang mencurigakan, aleh-aleh bila buat urine test doktor cakap kau mengandung. Tak ke nak gugur jantung.. Doktor nih pun satu. Orang datang klinik nak test benda lain, dia pergi buat test lain dan yang peliknya boleh pulak positive. HAHA. Nasib lah you.

Selama aku hidup, yang aku tahu wanita yang tidak pernah disentuh mana-mana lelaki tetapi melahirkan seorang bayi adalah Maryam, ibu kepada Nabi Isa. Wanita suci yang melahirkan bayi suci. Ini adalah kisah-kisah yang terjangkau dek fikiran kita. “Apabila Allah s.w.t. menghendaki sesuatu perkara itu terjadi, maka akan jadilah ia. Dia Maha Berkuasa di atas segala-galanya,” Malaikat Jibril.

Bila timbul pasal mengandung nih aku teringat masa kekecik dulu. Aku takut nak dekat dengan lelaki kalau nak tahu. (Kalau tanak tahu pun kena amek tahu. Ekekee) Kalau ada lelaki jalan sebelah cepat-cepat aku elak dan jarakkan diri. Bila tersentuh pulak dengan pantas aku kesat bahagian yang tersentuh tuh. Macam kena renjatan letrik gitu. Takut wooo..

Sebabnya, aku fikir dengan bersentuhan kulit dengan lelaki tanpa alas atau lapik, aku akan mengandung! Yelah.. tak pasal-pasal nanti, baru sekolah tadika dah mengandung cemana?? Sape nak jawab? 
-_____-"

That's what I thought before. Sekarang nih takde ler nak pikir cenggitu kan. 
Belajar Biologi kot dulu. =P

Apa yang aku boleh cakap, perlu berhati-hati jugak sekarang kalau nak buat check-up mana-mana klinik. Aku pun pernah kena. Sakitnya lain dibaginya ubat lain. Naseb lah tak jadi pape. Kengkadang doktor tersalah bagi ubat, kengkadang orang yang bagi ubat tuh tersalah baca. Kes kesayangan aku tadi tuh, nurse yang salah buat test. Nurse baru.. Takpelah. Asalkan you tak pregnant! ;)

::nukilan ikhlas dari jari manisku

7 comments:

  1. Hahhahah..ko tak tambah ke kesayangan kau tuh dtg parking kete kat umah aku dgn muka gelabah mintak tolong teman pi konfirm test kat klinik lain?hahahhah..itu lg huru hara aku rasa..hahahhah..

    Takpe,pasni pi klinik aku jela..xpyh pi lain..korg pun dh berjanji kan nnt bersalin aku yg sambut kan?huiiiiii bestnya..rezeki melimpah ruah aku..hahahha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHA. Datang umah orang dengan mata bengkak nangis.. Ishh2.. Kesayangan sape lah tuh kan.. Dia ajak kau sebab nak kau bertanggungjawab lah tuh. Haha. Kalau aku teringat benda nih je mesti aku gelak sengsorang. Sengal sangat.

      Ahh kan aku ckp aku takkan benarkan kau membidan aku! Nehhi! Na mungkin!

      Delete
    2. korgg mmg sggt sengall kannnnnn!!!!!!

      Delete
  2. ni mesti salah urine ni...hihiih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak tahu lahh. A'ahh kan. Entah2 urine onglain.

      Delete