Wednesday 31 October 2012

I am about to..



Quit.



Yes, I'm about to quit my job. I find it's hard to stay any longer.. I just can't stay. I need to go.


All this while, nak kata tak seronok kerja sini tak ada lah. Semua OK. Tempat kerja dekat, colleagues semua tak ada masalah. Semua yang pernah aku cerita dulu. Kat sini. Tapi itu lah masalahnya. Tak bersyukur ke aku dah diberi kemudahan yang amat elok cenggini?


Nak dijadikan cerita, kali nih pun tak jadi jugak. Hasrat ditentang oleh banyak pihak.



Semua suruh aku stay kat tempat aku kerja sekarang. Semua tak bagi aku berhenti. Bila ditanya kenapa aku nak berhenti, aku cakap aku stress kerja. Memang tu alasannya.


Hello, semua orang stress OK. Mana ada tempat yang tak stress. Errr tapi stress aku nih stress yang tiada tolok bandingnya. =P

Pernah jugak aku cakap nak cuba cari kerja kat tempat lain. Jauh. Jauh dari KL. Ke JB mungkin atau ke mana-mana sahaja. Aku nak cuba hidup berdikari. Aku nak rasa hidup di tempat baru yang mana semua baru. Kawan-kawan baru. Environment baru.

"Tak payah lah.. Kau mana pernah duduk luar KL. Kau tak boleh hidup nanti."

T____T

Kat mana-mana pun semua situasi macam you tu. I pun kadang-kadang macam you. Sampai rasa nak berhenti tapi sebab I fikir nak kumpul pengalaman.


Sekarang ni nak cari kerja, kalau setakat 6 bulan ke setahun pengalaman orang tak pandang tau. Paling kurang pun 2 tahun. Serius. Unless kalau you dapat offer kerja kat company yang you rasa bagus, boleh menjamin you then baru lah you berhenti kerja sekarang ni.


Tapi tak rasa rugi ke apa yang aku belajar dulu aku langsung tak praktikkan. Useless. So, buat apa susah-susah aku belajar engineering tu kan?


Baru-baru ni I ada jumpa Kak Wa. Senior kita dulu yang tinggi main bola tampar tu. (Hehe. Siap explain. I ingatlah!)

Dia kerja kat U Mobile tau. Dia cakap kat I, buat apa kerja dengan nama jawatan kemain tapi gaji sikit? Biarlah kita kerja position apa pun tapi gaji tinggi. Dengan gaji tu lah kita boleh buat apa yang kita nak dan senangkan mak ayah.

Gaji aku tak tinggi. (Tapi, Alhamdulillah)

Selagi you boleh bertahan, you bertahan lah. Kalau you kat tempat I pun, benda yang sama jugak you rasa.

:')
HEHE. Kita chatting girlfriend kita masa tengah kerja.

::nukilan ikhlas dari jari manisku

1 comment: