Sunday 4 March 2012

Unsubscribed

Okay.. Hari nih genap dua bulan. Aku boleh lupakan dia. Aku memang boleh.. tapi tuh kalau tak nampak nama dia di mana-mana. 

Semalam entah macam mana air mata nih boleh meleleh lagi? Ishh! Aku dah janji kot tak nak ingat dah. Nak buang semua dalam ingatan nih. Benda yang tak payah ingat, dok ingat sangat. Haihh! Semua gara-gara bila aku on Facebook, aku nampak nama dia terpampang kat friendlist yang kat wall tuh. Bila aku on chat pulak, nama dia jugak ada kat tepi tuh. Lepas tuh mula lah terkenang.

(Aku menangis sebab bulan nih lah yang aku tunggu-tunggu dari dulu.)

My naked truth on 13 December 2011.

Aku dah tak boleh nak hidup macam nih. Semua benda yang jadi kat sekeliling mesti aku ingat kat dia. La nih sorang kesayangan(perempuan) dan bestfriend(lelaki) dok poke-poke aku. Otometik kepala nih ingat benda yang sama dia buat kat aku.. dulu..

Dengan tidak semena-mena aku ingin remove dirinya dari friendlist. Baguskah? Aku dah memang tak boleh nak tengok namanya langsung. Bukan benci sebab aku sememangnya tidak akan membencinya, tetapi mungkin dengan cara nih secara perlahan-lahan aku tidak akan kenang-kenang dah.

Aku tanya kesayangan boleh ke aku nak remove je. Tapi bila pikir-pikir balik macam budak-budak pulak main remove-remove nih. Kesayangan pun bagi idea suruh unsubscribe.

Unsubscribe?

Apa jadi kalau kita unsubscribe? Kalau kita unsubscribed someone, any updates dari mereka tidak akan keluar kat home kita. Hmmm. Mungkin ini yang terbaik. Jadinya awal-awal pagi tadi jugak aku buat.

Kadang-kadangkan kita juga perlu usaha untuk lupakan apa yang membuatkan kita tidak tenang. Bukan senang-senang je boleh lupa sebab benda tuh akan datang tanpa kita pinta. Kita tak boleh nak cakap, "Okay mulai hari nih aku tak nak ingat dah." Tup Tup tak sampai esok pun. Malam kang ingat balik.

Macam yang aku alami sekarang nih. Aku memang okay. Tapi sekali dia datang menerpa kat fikiran nih...

InsyaAllah.. Lambat laun aku akan pulih sepenuhnya dengan sedikit usaha ini.

::nukilan dari jari manisku

No comments:

Post a Comment