Friday 3 February 2012

Allah SWT Maha Mengetahui

4 Januari 2012


"Babe.. Tanak angkat call ke?"


"Sabar okay? I tanak cakap banyak-banyak nanti you nangis pulak. You amek halfday je hari nih ehh."


"Sorry Babe, I tak boleh nak comfortkan you sekarang. Jauh.. Malam nanti bila you dah tenang sikit I call."




10 Januari 2012


"Yang, dalam dunia nih walau banyak mana pun kita cuba elakkan mesti kita akan sakit hati. Kalau dulu you pernah rasa sakit macam ni, tapi kali kedua nih mesti rasa sakit tuh lagi teruk lagi. You have to feel the feeling in order to you to appreciate and learn how people's behaviour. Love is sooo magical when we're happy but then it can be sooo painful when we're hurt."


"Allah tahu apa yang lagi bagus untuk perempuan yang baik macam you. Jangan sedih dengan apa yang dah jadi but then look up for the future. InsyaAllah, kalau you ingat Allah, Allah akan tolong you untuk go through all of this."


Mungkin I nih terlalu murah..


"You kena ingat satu benda. Bukan sebab you murah ke apa, tapi Allah nak uji you sekuat mana sabar you bila you kena dugaan macam nih. Allah sayangkan you sebab tuh Allah duga you macam nih. Tengok I, tak dapat pun macam tuh sebab Allah lebih tahu yang I nih tak sabar macam you bila things like this happened."


"I tahu you lagi kuat dari I. Takpe. Kalau you nak nangis, just nangis je. Itu aje yang bagi you tenang sebenarnya. Tapi lepas nih jangan nangis-nangis lagi. This is a rough time but don't let the emotion ruined your life."




3 Februari 2012


Itu adalah kata-kata semangat dari kesayangan ketika aku benar-benar lemah. Kata-kata ini sama benarnya dengan apa yang aku dengar dari sebuah drama yang sangat menginsafkan dan dapat beri perangsang untuk aku melepaskan semuanya.


"Kita sepatutnya bersyukur kerana kita adalah antara insan yang terpilih. Allah putuskan cinta kita dengan manusia sebab Dia mahu kita terus mencintaiNya. Jangan disia-siakan."


"Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari dan Dia datangkan petir dan kilat. Kita menangis dan tertanya-tanya ke mana hilangnya sinar. Rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi." 
(Dipetik dari drama 'Mencintaimu')


InsyaAllah..


Apa yang telah ditakdirkan adalah yang terbaik untukku kerana Engkau Maha Mengetahui segalanya dan Mengasihi hamba-hambaNya. Cukuplah Kau saja yang memeliharaku di dunia dan akhirat.


::nukilan ikhlas dari jari manisku

No comments:

Post a Comment