Wednesday 22 February 2012

Khilaf Hati

Tiba-tiba otak aku ligat berfikir. Kenapa aku boleh jadi seteruk nih kan.. Benda dah berlalu. Biarkan lah.. Buat apa nak kenang-kenang. Jadi kunang-kunang kang nak?

Sebenarnya apa je yang terlintas kat kepala nih pasti aku terus menaip. Jadi sekarang nih, ini lah yang berlegar-legar. Tapi betul lah.. Kan aku dah janji nak lupakan semuanya. Cukup lah sebulan yang aku macam orang entah hape-hape tuh. Kejap ketawa, kejap menangis. Lepas tuh ketawa balik. Sambil ketawa, menangis pulak.

Orang lain pun pernah patah hati jugak tapi taklah seteruk aku nih.. Kott!

Tuh lah.. Soal hati nih sangat subjektif dan infiniti. Wahh ayat aku. Ayat cikgu-cikgu!

Kadang-kadang kan benda yang perlu kita ingat, dengan mudah je kita lupakan.. Tapi!
Perkara-perkara yang perlu kita lupakan dan buang dari hidup sentiasa segar dalam ingatan. Kenapa eh boleh jadi macam tuh?


Sebab tuh lah kekuatan diri tuh penting.. dan juga kekuatan hati. Bila hati kita kuat, kita boleh lalui hidup ini dengan tenang dan sihat. (Berpengalaman sangat dah dari kata-kata kau nih..)

Makanya muhasabah diri itu penting. Kita perlu fikir yang dia tinggalkan kita untuk dia mencari kebahagiaan yang diidamkannya selama ini dan mungkin kita pula yang ditinggalkan ini akan mendapat rahmat lain yang sangat berharga nanti. InsyaAllah!

Cukup lah kan? 
Eh tapi kenapa lagu mendayu nih.. ;)

::nukilan ikhlas dari jari manisku

No comments:

Post a Comment